Módszertan

Kategória: Tartalomfejlesztés Közzétéve: 2013. máj. 03. péntek Írta: Elter Luca

E-learning módszertanunk

Az e-learning tananyagokat interaktivitásuk szerint az alábbi típusokba soroljuk:

Szöveges, prezentációs vagy videó fájlok

A módszer előnye, hogy különösebb adminisztráció nélkül képes nagyszámú felhasználó számára hozzáférhetővé tenni az átadandó tudást. A módszer hátránya, hogy erősen limitált az elvégzés kontrollja (ki nyitotta meg) és a megértés vizsgálata (számonkérés lehetősége).


Interaktivitás nélküli, SCORM szabványos tananyag

Ilyenek lehetnek például a prezentáció jellegű, „lapozgatós” tananyagok. A módszer előnye, hogy egyszerűsített adminisztrációval nagyszámú felhasználó számára tesz elérhetővé oktatóanyagokat, úgy, hogy a tananyagok eléréséről riportok is készíthetők. Hátránya, hogy a hallgató számára a tanulás élménye még mindig korlátozott, a tanulás lineárisan, monoton halad előre.


Interaktív tananyagok

Az interaktív tananyagok használatának előnye, hogy az oktatási folyamat nem lineáris, a hallgató folyamatosan „aktív” résztvevője a tanulási folyamatnak. Az interakciók használata lehetővé teszi az átadott tudás megértésének folyamatos mérését, és ezen keresztül segíti a tanárt az oktatási anyag jobbá tételében.


Az ARTudásmenedzsment Kft. interaktív oktatási anyagok készítését részesíti előnyben, mert hisszük, hogy az interakciók használata jobbá teszik az oktatási anyagot. Tartalomfejlesztés feladataink során a következő szoftvereket ismerjük és használjuk: Trivantis Lectora, Articulate Storyline, Adobe Captivate.

 

Találatok: 4501